Ostatnim rodzajem wydarzeń są bezpośrednie konsultacje dla wszystkich zainteresowanych, np. wnioskodawców i przyszłej kadry SCWEW, organizowane w niewielkich grupach (nawet 3 uczestników i ekspert).
W każdym regionie odbędzie się po 20 konsultacji – każda będzie trwała do 4 godzin dydaktycznych i obejmować będzie określone zagadnienia. Poprowadzą je eksperci znający Model Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą i mający doświadczenie w realizacji zadań eksperta, lidera lub koordynatora SCWEW, a także profesjonalne przygotowanie w obszarze specjalistycznego wsparcia przedszkoli i szkół ogólnodostępnych.
Będzie to okazja do uzyskania szczegółowych informacji na temat działaności i funkcjonowania SCWEW, zasad współpracy z odbiorcami wsparcia, przygotowania do konkretnej analizy zasobów i potrzeb czy budowania partnerstwa z różnymi instytucjami. To także wyjątkowa szansa na indywidualne wsparcie w opracowaniu wniosku grantowego.
Terminy: od 29 sierpnia do 26 września 2025 r.
Bloki tematyczne:
Plan na SCWEW - od analizy do diagnozy:
1) analiza zasobów przedszkola/szkoły/placówki specjalnej w kontekście zadań SCWEW,
2) analiza zasobów środowiska lokalnego – mapowanie,
3) analiza potrzeb: diagnoza potrzeb przedszkoli i szkół ogólnodostępnych.
SCWEW w praktyce - od wniosku do działań:
1) funkcjonowanie SCWEW (funkcjonowanie organizacyjne, oferta, zasady współpracy, realizacjazadań - zgodnie z Modelem z etapami przyjętymi w projekcie grantowym),
2) wniosek konkursowy krok po kroku.
Potencjał SCWEW - od wyzwań do korzyści:
1) rola SCWEW w przygotowaniu przedszkoli i szkół ogólnodostępnych do procesu oceny funkcjonalnej,współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną lub placówką doskonalenia nauczycieli,
2) partnerstwo w działaniu: od mapowania zasobów i diagnozy do współpracy w działaniach SCWEW.
Terminy: od 26 sierpnia do 30 września 2025 r.
Bloki tematyczne:
Plan na SCWEW - od analizy do diagnozy:
1) analiza zasobów przedszkola/szkoły/placówki specjalnej w kontekście zadań SCWEW,
2) analiza zasobów środowiska lokalnego – mapowanie,
3) analiza potrzeb: diagnoza potrzeb przedszkoli i szkół ogólnodostępnych.
SCWEW w praktyce - od wniosku do działań:
1) funkcjonowanie SCWEW (funkcjonowanie organizacyjne, oferta, zasady współpracy, realizacjazadań - zgodnie z Modelem z etapami przyjętymi w projekcie grantowym),
2) wniosek konkursowy krok po kroku.
Potencjał SCWEW - od wyzwań do korzyści:
1) rola SCWEW w przygotowaniu przedszkoli i szkół ogólnodostępnych do procesu oceny funkcjonalnej,współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną lub placówką doskonalenia nauczycieli,
2) partnerstwo w działaniu: od mapowania zasobów i diagnozy do współpracy w działaniach SCWEW.